HALLERSTEIN, intermedijska uprizoritev

HALLERSTEIN, intermedijska uprizoritev

Luka Dekleva, Huiqin Wang, Aleksandra Kostič (scenarij)

 Luka Dekleva, Huiqin Wang, Aleksandra Kostič (scenarij)-HALLERSTEIN, intermedijska uprizoritev
Založba: TOX
Razpoložljivost: Na zalogi
Cena: 8,00€
Količina:  

Intermedijska uprizoritev Hallerstein je bila posvečena 253. obletnici njegove smrti in mednarodnemu letu astronomije (2009). Po Hallersteinu se imenuje asteroid 15071 Hallerstein, ki so ga 1999 odkrili astronomi z Observatorija Črni Vrh.

HALLERSTEIN – EVROPSKI PARTNERSKI PROJEKT

Evropski projekt Hallerstein je zasnovan, da bi povezal evropsko s kitajsko kulturo. Skozi koncept dvoletnega projekta Hallerstein se povezujejo kulturna dediščina, uprizoritvene umetnosti in sofisticirane tehnologije. Projekt, ki je po svoji naravi dvojen, povezuje zgodovinske dokumente s sodobno raziskovalno umetniško produkcijo ter tako ustvarja povezavo med preteklostjo in sedanjostjo, med Evropo in Kitajsko.
Ferdinand Avguštin Hallerstein je raziskoval polje astronomije, kartografije, matematike, religije in politike. Kot misionar, znanstvenik in jezuit je živel v bližini kitajskega cesarja od 1739 do 1774. Hallerstein je na ladjah in konjih potoval do Pekinga skoraj tri leta in ostal v bližini pekinškega astronomskega observatorija 35 let. Hallerstein si je dopisoval in bil v rednem stiku s kitajskim cesarjem Qianlongom, odlično izobraženim človekom, ki ga je zanimala jezuitska znanost, še posebej matematika in astronomija. Bil je velik zaščitnik umetnosti nasploh. Tako sta dva človeka povsem različnih kulturnih ozadij razvila medsebojno razumevanje in razpravljala o znanstvenih in kulturnih temah, o čemer pričajo ohranjena pisma v svetovnih arhivih.

HALLERSTEIN, intermedijska uprizoritev

Ples: Edward Clug
Vokal v živo: Cameron Bobro
Živa kaligrafija: Huiqin Wang

Ideja: Huiqin Wang
Integralni koncept: Aleksandra Kostič
Režija in dramaturško svetovanje: Vlado G. Repnik
Scenarij: Luka Dekleva, Huiqin Wang, Aleksandra Kostič
Koreografija: Edward Clug
Glasba: Cameron Bobro
Video manipulacija: Luka Dekleva
Luč: David Orešič

Vizualne predloge: Huiqin Wang
Animacija vizualnih predlog: Alen Breznik, Antony Pilette, Luka Dekleva
Produkcija animacij: KID KIBLA
Izdelava 3D objektov: Evita Alle
Produkcija 3D objektov: Instituto Politecnico de Tomar, Portugalska
Senzorični sistem/movement capture: CIANT, Praga
Sistemec mo_cap: Michal Masha
Implementacija lutke v senzorični sistem: Ivor Diosi
Izdelava 3D okolja: Ivor Diosi
Produkcija: KID KIBLA, Maribor, Slovenija
                     Slovensko narodno gledališče Maribor, Slovenija
                     CIANT, Praga, Češka
                     Instituto Politecnico de Tomar, Portugalska

Projekt Hallerstein združuje kulturno dediščino, uprizoritvene umetnosti in nove tehnologije.

Koordinator projekta:
KID KIBLA, Slovenija
Svetovalec: Peter Tomaž Dobrila
Partnerji:
Univerza za jezike in kulturo v Pekingu – Inštitut za sinološke študije, Kitajska
CIANT – International Center for Art and New Technologies, Češka republika
Instituto Politecnico de Tomar, Portugalska
Univerza v Minhu - Confucius Institute, Portugalska
Slovensko kulturno društvo Korotan, Avstrija

Projekt Hallerstein je bil podprt s stani:
EACEA, program Kultura, Evropska skupnost
Ministrstvo RS za kulturo
Mestna občina Maribor


HALLERSTEIN KOT UMETNIŠKI NAVDIH

Hallersteinova življenjska zgodba je vir umetniškega navdiha. Prepletajoči se umetniški svetovi utelešajo univerzalna nasprotja med različnimi jeziki, kulturnimi in zgodovinskimi ločnicami, odnosa med tradicionalnim in sodobnim, med znanostjo in umetnostjo, med vzhodom in zahodom, med evropsko in kitajsko kulturo, med levim in desnim, zgoraj in spodaj, med globino in površino…povezovanje nasprotij je temeljni ključ za razumevanje sveta v alkimiji, tarotu in umetniških delih guruja umetniške avatgarde 20. stoletja Marcelu Duchampu.
Uprizoritev Hallerstein ne teži k dramski napetosti izvirajoči iz zgodovinske podlage, ki govori o kitajskem tradicionalističnem odklonu do evropske kulture in politike ter nekoliko kasnejšem evropskem lastnem zanikanju razsvetljenega jezuitskega reda. Uprizoritev vizualnih, plesnih in glasbenih umetniških vizij temelji na dejstvu spremenljivega stanja stvari, ki niso vezana na človekovo krivdo, na ozaveščena vzrok in posledico. Različna estetska spiritualna telesa lebdijo na odru in se v občasnih prepletih nadzora in podrejenosti premikajo skozi virtualni prostor in čas. Opazovanje vesolja je tudi poslednji izhod za Hallersteina, prestarega, da bi se vrnil v rodno deželo, čeprav je po njej hrepenel.
Večplastni pristop povezuje več polj estetskega opazovanja v odrsko postavitev. Vizualna dela, grafike, kaligrafija in slike Huiqin Wang upodabljajo črke, pisma, znanstvene simbole in portretne podobe Hallersteina – njegova zgodovinska podoba zares ne obstaja v arhivih, razen nekaterih opisov – in so sestavni del scenografije. Nadalje uporaba videa, tridimenzionalnih grafičnih objektov in okolij, animacije in navideznega neskončnega virtualnega prostora nadomesti materialno odrsko okolje.
Virtualno senčno lutko upravlja plesalec s sistemom digitalnega podatkovnega procesa senzoričnega prostorskega sledenja gibu. Klasična kitajska dvodimenzionalna lutka velikih dimenzij se na platnu giblje v neskončnih prostorskih zankah, nekoliko podobnih vesoljski neskončnosti, vendar je orientirana in se veže izključno na plesalca. Edward Clug tako odkriva njene in svoje meje med oblastjo in pokornostjo, med prostorsko svobodo in omejitvijo, med radovednostjo in izkušnjo, med odkritjem in željo po vrnitvi v prvotno stanje, med pobegom in ujetostjo – simbolična in psihološka gibalna nasprotja. Ko se osvobodi lutke in se giblje brez senzorjev, se v drugi zanki njegova domnevna svoboda spet ujame v meje, ki jih človeško telo in um ne moreta prestopiti.
Glas basso profondo Camerona Bobra, nadčasovnega pripovedovalca Hallersteina, interpretira zgodbo skozi pesmi in napeve prejšnjih stoletij in tradicionalno glasbo tako evropsko, kot kitajsko. Jezuitski glasbeni pristopi se prepletajo s kitajskimi, oboji temeljijo na filozofiji, ki jo Bobro kot ustvarjalec orkestracije transformira v mikrotonalno glasbo, temelječi na številnih barvitih tonih, ki obstajajo med črnimi in belimi tipkami klavirja.
Razvijanje orodij, vmesnikov in tehnik združuje evropske in kitajske partnerje projekta Hallerstein na področju uprizoritvenih in vizualnih umetnosti na eni strani ter inženirje in raziskovalce na področju računalniške znanosti, robotike in elektronike na drugi strani. Čisti tehnološki napredek brez sodelovanja kreativnih ustvarjalcev in umetnikov vodi v slepo ulico. 3D računalniško generirana okolja z aktivnim sodelovanjem obiskovalcev so znana v industriji računalniških iger in to izkušnjo Hallerstein delno uporablja in uvaja v uprizoritveni umetnosti.
 

Dodatni opis DVD
Leto izdaje 2009
Posebna ponudba

Vsa Posebna ponudba
©Copyright 2012. Powered by Open Cart
KIBLA