ZNANOST KOT UMETNOST
Skozi kaj je mogoče definirati znanost? S čim se pojasni sosledje znanstvenih načinov mišljenja? kakšne so povezave med znanostmi in umetnostmi? Kaj je vloga obeh v sodobni družbi? V odgovarjanju na ta vprašanja Paul Feyerabend izhaja iz teorije umetnosti Aloisa Riegla, po kateri v umetnosti ni nobenega napredka in nobenega propada, pač pa različne slogovne oblike; vsaka od teh slogovnih oblik je v sebi popolna in se ravna po svojih lastnih zakonih. Feyerabend pokaže, da je Rieglovo stališče uporabljivo tudi za znanosti. Kajti kriteriji, ki se jih pogosto navaja kot razpoznavne znake znanosti, recimo resničnost in preverljivost teorij, so veljavni samo znotraj določenih slogov mišljenja. Feyerabendov odgovor na zgornja vprašanja se tako glasi, da znanosti so umetnosti v smislu tega naprednega razumevanja umetnosti; in da obe v demokratični družbi nimata več avtoritete, kot jo jima priznavajo svobodni državljani.
|
Dodatni opis |
mehka vezava, 183 strani |
Leto izdaje |
2008 |
ISBN/ISSN |
9616768009 |