V jesenski številki Maske se posvečamo trem izbranim umetniškim projektom in akcijam, v katerih se umetnice in umetniki (spet) bolj aktivno, bolj kontekstualno in tudi bolj kritično ukvarjajo s sodobnim trenutkom; nekateri celo tako, da izstopajo iz okvirov danega in utečenega umetnostnega sistema in s tem prevprašujejo in širijo pojem političnega v sodobni umetnosti: študentje Akademije za gledališče, radio, film in televizijo so z maratonskimi branji Cankarjevih Hlapcev pred slovenskim parlamentom uprizorili jasen protest proti finančnim rezom v visokem šolstvu oziroma proti tako imenovanim varčevalnim ukrepom oblastnikov; umetniška skupina Beseda je orožje, vzemi jo iz ust, ki je zavzela virtualne prostore slovenskih medijev, s spletnimi objavami poezije razgalja apolitičnost nepregledne množice spletnih komentarjev in forumov in odpira možnosti za številne emancipatorne učinke njihovih performativnih branj; bralna uprizoritev drame Oni živijo Maje Pelević in Milana Markovića pa je pokazala, kako lahko umetniki mimo utesnjenih produkcijskih pogojev okupirajo prostore politke in jih spremenijo v vrhunsko gledališko izkušnjo. Obsežen tematski blok Projektivna časovnost je tokrat uredila dr. Bojana Kunst, ki je s povabljenimi avtorji prispevkov v središče zanimanja postavila razmerje med delom umetnika in časom, še posebej pa vprašanje, pod kakšnimi časovnimi pogoji danes delajo sodobni umetniki in kako ti določajo sodobno produkcijo umetnosti. Jubilejna dvojna številka Maske je nastala v sodelovanju s francoskim centrom za umetniške raziskave Les Laboratoires d'Aubervilliers iz Pariza, zato je tokratni tematski blok trijezičen.
Dodatni opis | mehka vezava, 216 strani |
Leto izdaje | 2012 |
ISBN/ISSN | 1318-0509 |